Skip to main content

Miestas iš užribio. II dalis

Kadangi miestą dabar valdau iš užribio, po truputį tampu užribio daine ir vis noriau imuosi gvildenti mums, užribio gyventojams, aktualias temas.
Kaip tikrą vartotojų visuomenės atstovę, mane pirmiausia sudomino parduotuvių pasiūla. Turbūt nujaučiate, kuo tai baigsis: imsiu skųstis, esą nieko jose nėra, lentynos nukrautos trim prekių ženklais, visai kitaip nei nei centre, pirkėjai nemandagūs ir nesako "atsiprašau" ir t. t. Kai kas galbūt prikiš pačią duotybę - jei gyveni Lazdynuose, nereikia išsidirbinėti ir ieškoti krautuvėj sojos. Lazdyniečiams nereikia sojos. Ir apskritai - kur tie Lazdynai? Kažkur prie Grigiškių?
Vis dėlto Lazdynai - ne toks jau mažas rajonas, ir galėtų jo gyventojai iš savo prekybviečių reikalauti daugiau. Anot Statistikos departamento, čia gyvena apie 32.000 žmonių. Jei tuo netikite, užeikite vakare į "Rimi". 
Kaip suprantu, ši parduotuvė viena populiariausių rajone. Su ja konkuruoja "Iki" - ji didesnė, erdvesnė, prie jos įsikūrusi geriausia iš dviejų Lazdynų picerijų, bet man nepakeliui. Aukštutiniuose Lazdynuose veikia nedidelė, bet gana daili "Maxima", o buvusio Lazdynų kino teatro pastate įsikūrė "Aguonėlė", ir tuo visi labai džiaugiasi. Man asmeniškai patinka čiūdnoka "Aguonėlės" gėlių parduotuvė, nes niekad nežinai, kuo ji nustebins. Pavyzdžiui, pardavėja savo 50-mečio proga išeina švęsti ir vietoje savęs pastato kaimynę, neturinčią nieko bendra su floristika. Kaimynė pasirodo esanti puiki floristė, ir su pasigėrėjimu žvelgdama į rojaus obuoliukų šakelę, sutaiso labai gražią jų puokštę ir dar paaiškina, ką daryti su gyvenimu, nes žmogus ne visada supranti. Centre tokie dalykai nevyksta.
Tačiau centre yra sojos. Ir kelių rūšių dantų pastos. Įvairaus kačių maisto. Kelių rūšių šiukšlių maišų ar guminių pirštinių (pamenate talką, į kurią kviečiau, bet neatėjote?) ir dar kitų dalykų.

Niekada rimtai to nevertinau ir po "Iki" Jasinskio gatvėje šlitinėdavau su neslepiamu nuoboduliu, netgi po to, kai nugirdau, kaip aukštą padėtį tinkle užimantis vyriškis būsimajam darbuotojui aiškino, esą ši parduotuvė - visų "Iki" vėliavnešė, joje pristatomos naujovės, pažiūrima, kaip prigis, o tada diegiamos kitose parduotuvėse. Tai viena pirmųjų vietų, kur buvo įrengtos savitarnos kasos (puikiai pamenu, kaip užsieniečiai stebėjo mane, pirmą kartą besinaudojančią kasa, o po to davė medaus), čia kartais pamatydavai prabėgantį ir ne tokį laimingą kaip nuotraukose Liną Samėną. Dabar jis geresnėje vietoje.  

Vakar bandžiau išvardyti bičiuliui visus produktus, kurių stygių pajutau Lazdynuose, bet užstrigau ties kačių maistu ir nieko daugiau neprisiminiau, nes nuoskaudos ilgai nelaikau. Todėl nutarėme užeiti į parduotuvę, pabandyti nusipirkti valgyti ir įsidėmėti, ko neradome.
Taigi - užeiname į parduotuvę ir, bejėgiškai svyrančiomis rankomis statome pirkinių krepšelį atgal iš kur paėmę. Valgyti norisi, reikia to ir ano įsigyti, nes picerija ne prie "Rimi", o "Iki", o mes, pasikartosiu, esame "Rimi".
Tačiau prie dviejų veikiančių kasų nusidriekusios tokios eilės, kokias prisimenu tik iš vaikystės, nors Tarybų Sąjungoje beveik negyvenau. Tokias, kaip anais laikais, kai Lazdynuose veikė "Spar", kitos dvi parduotuvės buvo renovuojamos, o man buvo prisakyta nupirkti broliui sauskelnių, ir 45 min. dėl jų stovėjau eilėje, išėjusi pusvalandžiui pasivaikščioti.
Kelias akimirkas visus pojūčius užgožė nuostaba, tada jausmas "nežinau, ką daryti", o po šio nutariau užuot ką nors pirkusi, išsivirti kiaušinį, ir nenumiriau.

Galima prieiti išvadą, kad užribis grąžina prie tikrųjų vertybių. Gamini namie, neleidi niekams pinigų, pabendrauji su žmonėmis, jei vis dėlto nusprendi toje eilėje pastovėti. Galbūt šiandien taip ir padarysiu. Tiesa, šiandien penktadienis, vadinasi, dauguma žmonių toje eilėje bus arba jau girti, arba pirks alkoholį. Vieni jį pirks tvarkingai, kaip aš. Kiti pirks labai daug ir iš anksto labai džiaugsis ir šūkaus, nes vienam iš būrelio jau 18. 
Tik užribyje aplanko tokia gausybė minčių.


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kai gyveni kaip pabėgėlis, laikaisi labai keistos dietos

... tikina vienoje savo dainų "Refugee All Stars". - Ar aš panašus į beždžionę? - klausia grupės lyderis ir po nejaukios akimirkos paaiškina: - Afrikoje gyvena beždžionių, babuinų ir (dar kažko) . Beždžionės nedidelės ir ne itin stiprios. Babuinai gerokai didesni ir stipresni, jiems nugalėti beždžionę - vieni niekai. Įsivaizduokite - beždžionė prisirenka gėrybių, susikrauna jas savo gūžtoje. Ateina stipresnis babuinas ir atima visas gėrybes. Ar tai teisinga? -E/No/Je, - šaukia klausytojai. - Ne ne ne ne ne! Tai labai neteisinga. Ir toliau dainuoja groja šoka regį. Pamaniau, kad man muzika, jau po kokybės vertinimo, patinka, jei pasižymi bent vienu iš dviejų aspektų - stebina arba yra labai nuoširdi. Tai regis manęs visai nestebina. /galėtų tuo ir baigtis, bet rašau toliau/ Užsiminiau apie šį vasario pradžioje vykusį koncertą dėl dviejų priežasčių: šiaip jau  "Refugee All Stars"  yra šaunuoliai. Kita priežastis, tikroji, - anuos sakinukus pasirašiau iš

Aštuoni mylintys vyrai

O po to nustojo lyti. Suėmiau kartono dėžės kraštą, užsimečiau ant riešo maišą su kibiru ir išstūmiau dviratį pro lauko duris. Pastaruoju metu susiduriu su situacijomis, kurios nenutiktų moteriai ilgu paltu ir aukštakulniais, bet man nutinka, nors pagaliau turiu paltą ir net batus. Man nutinka statybos, santechnika, gobelenai, difuzoriai, sifonai, išoriniai blokai, žarnelės, varžų matavimai, įsigijimai ir pardavimai. Ar aš mėgstu šiuos dalykus? Ne, visi žino, kad mėgstu tik apelsinų džemą ant bagetės riekių ir literatūrą. Ar aš žinau, ką anie žodžiai reiškia? Nutuokiu, po šimts perkūnų. Ar tai lengvina mano gyvenimą? Vaikyti! Aš nekalbu apie darbą, jei kam galėjo šauti mintis. Aš kalbu apie spalvingą savo asmeninį gyvenimą. Nesakysiu, kiek kartų pastarąjį mėnesį krausčiausi, bet akylas skaitytojas pats gali įtarti. Žmonės kalba, kad toks mano būdas, tačiau aš kaltinčiau aplinkybes - tas pačias, kurios pagaliau man priminė apie rašymą iš malonumo. Kiti tai pavadintų skyrybomis, b

pop-pop-pop-pop-pop-poooooop....

Norėčiau pasidalyti mintimis apie populiariąją muziką. Esate ją girdėję?  Iki šiandien su dabartine pop muzika man teko susidurti sykį - kai aptikau  naujieną , kad populiariosios muzikos įrašų pardavimai perkopė krizę ir pirmą kartą nuo Britney Spears laikų (rodos, 1999 m.) - ūgtelėjo 0,3%. 1999 m. man buvo 12 metų ir aš labai nemėgau Britney Spears. Man, muzikos mokyklos auklėtinei, ji atrodė ne tik durna, bet ir bebalsė ("lažinuosi, kad neatskirtų tercijos nuo kvintos"). Vis dėlto aptikusi  minėtąją naujieną  ir ėmusi ją nagrinėti, ieškoti papildų ir kokios nors pridėtinės vertės lietuvių skaitytojui, pasiklausiau ir vargšę įrašų industriją ištempusių dainininkų muzikos, jei taip sutartinai tą garsą vadiname. Ir - kaip seniams pridera - nutariau, kad mano paauglystės muzika buvo geresnė. Tikiu, kad Tututės skaitovas nežino, kas yra 1D, t. y. "One Direction". Ir ačiū dievui, sakau, žvalgydamasi nuo rūpesčio suplėkusiomis akimis. Industrijos gelbėtoją Adel