Skip to main content

Kai miestą valdai iš užribio

Mano tėvas yra pasakęs, kad visi normalūs žmonės tuokiasi du kartus (ir šią jo mintį palydėjo džiugus giminės - tokia jau ji - pritarimas). Man atrodo, panašiai yra su Lazdynais - kiekvienas normalus čia gimęs žmogus turi sykį išsikraustyti, sykį dėl kokių nors priežasčių grįžti ir po to, linkėtina, vėl išsikraustyti.

Taigi, antrą kartą spjaunu į Užupio viliones ir gilinuosi į tai, kas tikra, kas nekinta, kas visada gresia ir kas apdovanota Lenino premijomis.

Ką veikti Lazdynuose
Pirmaisiais universiteto metais su Justina diskutavome - kas geriau: Lazdynai ar Šeškinė. Šeškinė, aišku, turi stiprią "Akropolio" kortą - for better or worse. Dabar dargi yra "Ozas". Žinau faktą, kad mano lazdynietis brolis paauglys važiuoja praleisti laisvalaikio į "Ozą", bet nesu girdėjusi, kad tūlas šeškiniškis atvyktų į Lazdynus... pavalgyti baseino kavinėje.
Vis dėlto baseinas - aiškus Lazdynų pranašumas. Nors ir krinta lubų atplaišos į vandenį, čia plaukikai treniruoti, jie juda greitai ir tos statybinės medžiagos jiems nė motais.
Lazdynų baseine veikia treniruoklių salės, pirtys. Nekalbėčiau taip abstrakčiai (t. y. pasakyčiau, kiek tiksliai tų salių), bet kad pasitikrinčiau, ar jos apskritai dar veikia, perskaičiau pusę Lazdynų baseino misijos, VIP pasiūlymą (į jį įeina bendravimas su draugais ir bendraminčiais), pastebėjau, kad į kainoraštį įrašyta paslauga "Vienkartinis mokestis už pamestą persirengimo spintelės raktelį su apyranke - 29 Lt". O kiek tų treniruoklių salių ar pirčių, nesužinojau. Nesužinojau ir masažo kabineto pasiūlymų ir kainų, dėl šių, ko gero, reikia skambinti, nes tinklalapis - gi ne tam, kad rastum informacijos.
Dar susipažinau su baseino akcijomis: 2% skyrimo akcija, "patraukliu pasiūlymu, kad pavasarį būtumėte žavingi, linksmi ir energingi" ir "pavasarine mėnesinių abonementų akcija", nežinau nė kaip vertinti pastarąją, bet, matyt, vertinti reikėtų gerai.

Eiti, kur eiti?
Kol dar lankiau mokyklą, man atrodė, kad Lazdynuose galima vaikščioti. Pagyvenusi Hay-on-Wye, na, ir Užupyje, suprantu, kad vaikščiojimo kokybe Lazdynai minėtoms vietoms nusileidžia - šaligatviai ne tik duobėti, bet ir gana smarkiai apkakoti, jau nekalbu apie tų mano vaikystės kiemų būklę, kuriuose vis dar nesutvarkyti takeliai, bet jau stūkso nauji negražūs namai.
Lazdynų naudai turiu paminėti, kad į rajoną grįžau pačiu nedėkingiausiu metu - nutirpus sniegui. Žiemą baltutėliai Lazdynai gražūs - erdvūs, švarūs. Eismas čia nedidelis, todėl oras grynas. Taip, kai kurie žmonės skundžiasi, kad Lazdynuose smirdi, bet manęs tas niekad nekankino.
Na, atmeskime kakų problemą (tiesą sakant, žmonės, kodėl jūs negalite atmesti kakų problemos?). Atmeskime ir tą baisią šiukšlinų gatvių bėdą. Praleisiu Lazdynuose dar savaičiukę, ir akis pripras. Bet į ką tada nukreipti tąją akį?
Svarbiausi lazdyniečių pasivaikščiojimo keliai yra du: mažasis ratas (Architektų ir Erfurto gatvėmis Viduriniuosiuose (gal reikėtų sakyti - Artimuosiuose) Lazdynuose) ir didysis ratas (visa Architektų g.). Jeigu nori kam nors surengti ekskursiją, gali rinktis bet kurį iš jų, nei ką prarasi, nei ką laimėsi. Mat labai sunku čia rasti vietą, apie kurią galėtum pasakyti daugiau nei "aš čia vaikystėje.../o čia gyvena mano.../šitą mokyklą iki 4 klasės lankė..."
Pasivaikščiojimams tinka ir Parodų rūmų parkas. Ir jo takai nesutvarkyti, todėl šiuo metu vaikščioti - reiškia šlepsėti. Čia galima akis į tolį paganyti (vaizdo niekas neužstoja), parskrendančius gandrus pasitikti. Jei šiek tiek išmanai "Litexpo" išdėstymą, gali apeiti statinius ir nukliurksėti iki upės.
Prie upės yra turnikas ir laužavietė.
Lazdynuose yra dar mažiausiai 2 parkai, kokie 3 miškeliai ir vienas rimtas miškas. Vienas iš parkų oficialiai pripažintas girtuoklių, kiti žmonės čia užsuka tik iš būtinybės - kerta kampą skubėdami į Riešuto stotelę arba ateina susirinkti suklupusio artimojo. Pasakiau, kad yra du parkai, nes turbūt kas nors ką nors čia laiko parku, nors aš nežinau, kuo skiriasi Lazdynų parkai nuo miškelių arba greta vienas kito augančių medžių.
Ir dar yra vienas geras miškas prie Greitosios pagalbos ligoninės, kuriame buvusios 50-os, dabartinės "Ąžuolyno" mokyklos moksleiviai daro fizinį. Tame miške susprogo moteris, tą visada atsimindavome, bėgdami ilgąsias distancijas. Įdomu, kad miške yra gatvė, pavadinimu Pažagiškės, o greta šios - Palaimos gatvė. Which one will you choose?
Greta miško įrengta vaikų žaidimų aikštelė ir šunų voljeras, ten jie gali leisti laisvalaikį, visai nebūtina važiuoti į Šeškinę.

Kur užkąsti
Rajone veikia "Pica Max", "Express Pizza", viena kebabinė aukštutiniuose Lazdynuose ir viena - netoli garsiosios vėtrungės, į kurią šiuo metu meiliai įstrigęs tinklinio kamuolys. Nežinau, ką žmonės valgo ir ką veikia žemutiniuose Lazdynuose, netoli ligoninės. Eina į mišką, renka uogas?
"Vėtrungės" kebabinės vietoje anksčiau stovėjo kioskas, kuriame pirkausi pirmuosius gyvenime "Haribo". Pamenu, pardavėjas man išrinkdavo tuos maišelius, kuriuose daugiau raudonų meškiukų.
Kebabinės darbuotojas dievaži ne mažiau malonus, tačiau turi šiokių tokių trūkumų.
Pirkome du aštrius kebabus: vieną mažą vegetarišką su sūriu, kitą didelį su vištiena be sūrio. Ha, kai užrašau, skamba visai aiškiai, gal kitą kartą reikės paprasčiausiai nunešti raštelį.
Nevyniodama lavašo į vatą paaiškinsiu, kad gavome mažą su mėsa ir didelį vegetarišką. Su neapkepusiu lavašu, neaštrius.
Sakė: "Va čia su sūriu, o čia vegetariškas. Ateikite dar kartą."
Apsilankėme ir "Pica Max" (ką tik pasitikrinau rašybą - ar tikrai "Pica" su "c", ir pirmas dalykas, kurį radau internete, tai labai negražus skundas "Skundai.lt"; rašoma tikrai su "c".)
Valgėme ne picas, ir maistas buvo prastas, nieko nenustebinsiu. Aptarnavimas gi - pranoksta už panašius pinigus panašiai maitinančių įstaigų centre aptarnavimą. Merginos guviai dirbo pakeisdamos viena kitą (juk labai blogai, kai viena laksto, o kitai "nepriklauso", nes ne jos pusė, ne jos stalai), mokėjo patarti renkantis, net humoro jausmu, panašu, pasižymi. Tačiau didžiausią man įspūdį paliko jų gebėjimas dorotis su reiklesniais klientais nei mes. "Nu, gražuole, kokį man meniu paruošei?! Ei, merginos prie stalo, gražios jūsų šukuosenos, gražūs rankinukai", - pasakė lazdynietis, tik įėjęs pro duris. Ir nieko, pasodintas, patenkintas, neberėkauja.
Apsilankiau ir "Pizza Express" prie "Iki", Erfurto g. (ta prasme, aš darau tyrimą, o ne daug valgau), šita vietelė subalansuota picas išsinešti. Pamirškime, kad prieš savaitę buvau Italijoje. Išvis daug ką pamirškime. Ši vieta - kaip vieta nusipirkti ir išsinešti - ko gero, geriausia Lazdynuose (ai, ką čia "ko gero" - geresnė už kitą piceriją ir už kebabines, tai nėra didelis laimėjimas). Mano vegetariškos picos pagrindas tikrai per storas, bet visa, kas ant jo - tvarkoj (aš įtariai žiūriu į paprikų ir pievagrybių kombinaciją, tačiau šįsyk suveikė). Ir aptarnavimas - greitas ir malonus. Visų lankytojų pasiklausė, ar jie turintys gana populiarią nuolaidų kortelę, o kam jai visų klausti?

Taigi, jei išties perskaitėte tokį ilgą tekstą apie rajoną, kurio pavadinimą išgirdę daugelis šiepiasi, aš jus kviečiu į talką. Dėl kakų daryti aš nieko neketinu, tačiau kol akis neapsiprato, vis tiek turiu įnešti indėlį į Lazdynų grožį, bo antraip negalėsiu rajonu skųstis. Namų perstatyti aš negaliu, turiu galvoje - man nieks neleis, pramogų iš centro perkelti į jo paribį (ir taip spręsti spūsčių problemą mieste) irgi, matyt, nevaliosiu, bet šiukšles gražiausiose(-ioje) čia neaprašytose(-oje) vietose(-je) aš aprinksiu. Šeštadienį 13.20 val. "Rimi" prie vėtrungės aš nusipirksiu guminių pirštinių, šiukšlių maišų, priklausomai nuo oro - šiobeito, ir 13.30 išžygiuosiu į nelygią kovą su stichija šiukšlių. Jei kas prisijungs, bus smagu.

Pabaigai - įdomi smulkmena. Pro Užupio papėdę ėmus kursuoti mažiesiems senamiesčio autobusams, buvau atradusi vieną patogų laiką - 9.01 val. Jei tada įlipdavau į autobusiuką, darbe - Jasinskio/Goštauto g. - būdavau kaip tik prieš 9.30. Šiandien 9.03 val. įlipau į 22 autobusą Lazdynų papėdėje, Šiltnamių stotelėje. Kada buvau darbe? Prieš 9.30. Miela.

Comments

Popular posts from this blog

Kai gyveni kaip pabėgėlis, laikaisi labai keistos dietos

... tikina vienoje savo dainų "Refugee All Stars". - Ar aš panašus į beždžionę? - klausia grupės lyderis ir po nejaukios akimirkos paaiškina: - Afrikoje gyvena beždžionių, babuinų ir (dar kažko) . Beždžionės nedidelės ir ne itin stiprios. Babuinai gerokai didesni ir stipresni, jiems nugalėti beždžionę - vieni niekai. Įsivaizduokite - beždžionė prisirenka gėrybių, susikrauna jas savo gūžtoje. Ateina stipresnis babuinas ir atima visas gėrybes. Ar tai teisinga? -E/No/Je, - šaukia klausytojai. - Ne ne ne ne ne! Tai labai neteisinga. Ir toliau dainuoja groja šoka regį. Pamaniau, kad man muzika, jau po kokybės vertinimo, patinka, jei pasižymi bent vienu iš dviejų aspektų - stebina arba yra labai nuoširdi. Tai regis manęs visai nestebina. /galėtų tuo ir baigtis, bet rašau toliau/ Užsiminiau apie šį vasario pradžioje vykusį koncertą dėl dviejų priežasčių: šiaip jau  "Refugee All Stars"  yra šaunuoliai. Kita priežastis, tikroji, - anuos sakinukus pasirašiau iš

Aštuoni mylintys vyrai

O po to nustojo lyti. Suėmiau kartono dėžės kraštą, užsimečiau ant riešo maišą su kibiru ir išstūmiau dviratį pro lauko duris. Pastaruoju metu susiduriu su situacijomis, kurios nenutiktų moteriai ilgu paltu ir aukštakulniais, bet man nutinka, nors pagaliau turiu paltą ir net batus. Man nutinka statybos, santechnika, gobelenai, difuzoriai, sifonai, išoriniai blokai, žarnelės, varžų matavimai, įsigijimai ir pardavimai. Ar aš mėgstu šiuos dalykus? Ne, visi žino, kad mėgstu tik apelsinų džemą ant bagetės riekių ir literatūrą. Ar aš žinau, ką anie žodžiai reiškia? Nutuokiu, po šimts perkūnų. Ar tai lengvina mano gyvenimą? Vaikyti! Aš nekalbu apie darbą, jei kam galėjo šauti mintis. Aš kalbu apie spalvingą savo asmeninį gyvenimą. Nesakysiu, kiek kartų pastarąjį mėnesį krausčiausi, bet akylas skaitytojas pats gali įtarti. Žmonės kalba, kad toks mano būdas, tačiau aš kaltinčiau aplinkybes - tas pačias, kurios pagaliau man priminė apie rašymą iš malonumo. Kiti tai pavadintų skyrybomis, b

pop-pop-pop-pop-pop-poooooop....

Norėčiau pasidalyti mintimis apie populiariąją muziką. Esate ją girdėję?  Iki šiandien su dabartine pop muzika man teko susidurti sykį - kai aptikau  naujieną , kad populiariosios muzikos įrašų pardavimai perkopė krizę ir pirmą kartą nuo Britney Spears laikų (rodos, 1999 m.) - ūgtelėjo 0,3%. 1999 m. man buvo 12 metų ir aš labai nemėgau Britney Spears. Man, muzikos mokyklos auklėtinei, ji atrodė ne tik durna, bet ir bebalsė ("lažinuosi, kad neatskirtų tercijos nuo kvintos"). Vis dėlto aptikusi  minėtąją naujieną  ir ėmusi ją nagrinėti, ieškoti papildų ir kokios nors pridėtinės vertės lietuvių skaitytojui, pasiklausiau ir vargšę įrašų industriją ištempusių dainininkų muzikos, jei taip sutartinai tą garsą vadiname. Ir - kaip seniams pridera - nutariau, kad mano paauglystės muzika buvo geresnė. Tikiu, kad Tututės skaitovas nežino, kas yra 1D, t. y. "One Direction". Ir ačiū dievui, sakau, žvalgydamasi nuo rūpesčio suplėkusiomis akimis. Industrijos gelbėtoją Adel