Skip to main content

pop-pop-pop-pop-pop-poooooop....


Norėčiau pasidalyti mintimis apie populiariąją muziką. Esate ją girdėję? 
Iki šiandien su dabartine pop muzika man teko susidurti sykį - kai aptikau naujieną, kad populiariosios muzikos įrašų pardavimai perkopė krizę ir pirmą kartą nuo Britney Spears laikų (rodos, 1999 m.) - ūgtelėjo 0,3%.
1999 m. man buvo 12 metų ir aš labai nemėgau Britney Spears. Man, muzikos mokyklos auklėtinei, ji atrodė ne tik durna, bet ir bebalsė ("lažinuosi, kad neatskirtų tercijos nuo kvintos"). Vis dėlto aptikusi minėtąją naujieną ir ėmusi ją nagrinėti, ieškoti papildų ir kokios nors pridėtinės vertės lietuvių skaitytojui, pasiklausiau ir vargšę įrašų industriją ištempusių dainininkų muzikos, jei taip sutartinai tą garsą vadiname. Ir - kaip seniams pridera - nutariau, kad mano paauglystės muzika buvo geresnė.
Tikiu, kad Tututės skaitovas nežino, kas yra 1D, t. y. "One Direction". Ir ačiū dievui, sakau, žvalgydamasi nuo rūpesčio suplėkusiomis akimis. Industrijos gelbėtoją Adelę žino daugelis, bendrai sudėjus - mažų mažiausiai 8,3 mln. žmonių, nes tiek kartų 2012 m. nutarta įsigyti jos albumą "21".
(Ša, verkiu)
Dar įdomiau, kad JAV "Billboard" tope pirmą kartą susikūlė bitlų rekordas - 6 savaitės viršūnėje išsilaikė mūsų naujasis dievukas - mergina, vardu Taylor Swift, pardavusi 5,2 mln. albumo "Red" kopijų.
Prieš išaiškindama priežastį apie tai prabilti šiandien, paaiškinsiu, kad "One Direction" yra nepadoriai jaunų vaikinų grupė, kurios klipą žiūrėdamas jautiesi nei šiaip, nei taip; T. Swift - mažiau jauna, bet va tokia. Dainuoja apie koledžą, meilę ir pan. Ji yra tai, kas, šiuolaikinės JAV visuomenės vertinimu, prilygsta bitlams. Netgi ne tai kad bitlai būtų gera grupė... 

Šiandien. Šiandien man atostogos, todėl dirbau iš kavinės. Specialiai pasirinkau tokią, kurioje paprastai užtenka stalelių, pasigurkšnojimai įperkami (kalbu apie arbatą), o muzika nešiurpina. Groja sau Joe Dassinas, ir netrukdo. 
Buvau įsitikinusi, kad Užupio "Prie Angelo" yra būtent tokia. Tiesą sakant, tikėjau, kad ji labiausiai nuvertinta šio rajono kavinių.
Ir ką radau? 
Meniu ranka padidintas kainas, miklias, bet nemalonias padavėjas (taip ir nesupratau - pyksta, nes perku, ar pyksta, nes per mažai), kolonėles iš kiekvieno kampo ir - žinoma - populiariąją muziką.
Ji buvo tokia baisi, kad iki šiol neapleidžia - juk sėdėjau priešais jos sklidimo šaltinį. Šalavijų gėrimo ir menkės užsisakiau tik įėjusi, todėl apsisukti ir išeiti nebegalėjau.
Išmokau vienos dainos žodžius.


Who do you think you are?
And who do you think you are
And who do you think you are
Tearing love apart
You're gonna catch a cold
And who do you think you are

Don't come back for me
And who do you think you are*


Užuot žiūrėjusi į kompiuterį - o aš taip mėgstu į jį žiūrėti - spoksojau į kolonėles ir mąsčiau: kam kavinę apstatyti kiču, senais lagaminais, raitytomis kėdėmis ir muzikuoti kaip kaimo diskotekoje? Ir, po velnių, kodėl dainininkė nesusigalvojo žodžių? Įdomu tai, kad apie 14 val., kavinei ištuštėjus, muzika ūmai pasikeitė į "normalią", na, ne Joe, gal Moby, bet nebe tokį plokščią pratisą bumčiką.
Kita toptelėjusi mintis, - šiuolaikinė populiarioji muzika persismelkė nerimo ir nepasitikėjimo. 1999 m. ji buvo pasipūtusi, durna ir bebalsė. Štai dabar vis dar apynuogiai, įdegę žmonės smarkiais balsais dainuoja apie nemeilę ir nepatrauklumą. Jie sau negražūs ir prašo, kad kiti juos įtikintų priešingai. Panašią įžvalgą savo žvalgia galva sužvelgiau pirmą kartą užsukusi į londoniškę afrikietišką užkandinę, stebėdama girtų bričių dekadansą.  

Mm.



*Jei atvirai, tie žodžiai truputį kitokie. Kad juos išsiaiškinčiau, įsijungiau "Youtube" ir sužinojau, kad šiuolaikinės technologijos populiariajai muzikai nė kiek nepadėjo.

Comments

  1. Neseniai kaip tik irgi pasidomėjau pop muzikos industija. Nors nebūčiau sugalvojęs pats tai daryti, bet pasiūlė protingas žmogus, tai neatsisakiau. Filme leido ir stabdė šiuolaikinius klipus, analizavo po kadrą, taip pat ir lyriksus, po vieną žodį, ir siūlė išvada, kad tai - laaabai stiprus ir gerai suprogamuotas proto plovimas (socialinis programavimas) ir satanzimas viename :]

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juokas juokais, o galvoje vis dar groja

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kai gyveni kaip pabėgėlis, laikaisi labai keistos dietos

... tikina vienoje savo dainų "Refugee All Stars". - Ar aš panašus į beždžionę? - klausia grupės lyderis ir po nejaukios akimirkos paaiškina: - Afrikoje gyvena beždžionių, babuinų ir (dar kažko) . Beždžionės nedidelės ir ne itin stiprios. Babuinai gerokai didesni ir stipresni, jiems nugalėti beždžionę - vieni niekai. Įsivaizduokite - beždžionė prisirenka gėrybių, susikrauna jas savo gūžtoje. Ateina stipresnis babuinas ir atima visas gėrybes. Ar tai teisinga? -E/No/Je, - šaukia klausytojai. - Ne ne ne ne ne! Tai labai neteisinga. Ir toliau dainuoja groja šoka regį. Pamaniau, kad man muzika, jau po kokybės vertinimo, patinka, jei pasižymi bent vienu iš dviejų aspektų - stebina arba yra labai nuoširdi. Tai regis manęs visai nestebina. /galėtų tuo ir baigtis, bet rašau toliau/ Užsiminiau apie šį vasario pradžioje vykusį koncertą dėl dviejų priežasčių: šiaip jau  "Refugee All Stars"  yra šaunuoliai. Kita priežastis, tikroji, - anuos sakinukus pasirašiau iš

Aštuoni mylintys vyrai

O po to nustojo lyti. Suėmiau kartono dėžės kraštą, užsimečiau ant riešo maišą su kibiru ir išstūmiau dviratį pro lauko duris. Pastaruoju metu susiduriu su situacijomis, kurios nenutiktų moteriai ilgu paltu ir aukštakulniais, bet man nutinka, nors pagaliau turiu paltą ir net batus. Man nutinka statybos, santechnika, gobelenai, difuzoriai, sifonai, išoriniai blokai, žarnelės, varžų matavimai, įsigijimai ir pardavimai. Ar aš mėgstu šiuos dalykus? Ne, visi žino, kad mėgstu tik apelsinų džemą ant bagetės riekių ir literatūrą. Ar aš žinau, ką anie žodžiai reiškia? Nutuokiu, po šimts perkūnų. Ar tai lengvina mano gyvenimą? Vaikyti! Aš nekalbu apie darbą, jei kam galėjo šauti mintis. Aš kalbu apie spalvingą savo asmeninį gyvenimą. Nesakysiu, kiek kartų pastarąjį mėnesį krausčiausi, bet akylas skaitytojas pats gali įtarti. Žmonės kalba, kad toks mano būdas, tačiau aš kaltinčiau aplinkybes - tas pačias, kurios pagaliau man priminė apie rašymą iš malonumo. Kiti tai pavadintų skyrybomis, b