Skip to main content

Piteris I


(nebeatseku kada)
Kartais galima pasiteisinti, kad pritrūko laiko, bet jeigu sakai, kad laiko tiesiog neturėjai, tuomet su tavim negalima sudarinėti sandorių, tikino masažistas Mindaugas. Todėl nesakysiu, kad neturiu laiko!
Galiu tik sakyti, kad beveik nemiegu, o šiandien laksčiau strimgalviais tarsi piemenė. Režisierė nori pamatyti mane vilkinčią ką nors šviesaus. Padarius – nu neva darbus, ėjau ieškoti baltų vyriškų marškinių, tokių seksualių, apkarusių, nes bet kokio kito šviesaus rūbo atsiradimas mano garderobe pernelyg kirstųsi su pasaulėžiūra. Pakeliui iš parduotuvės į parduotuvę užsukau ir vizos. Norėčiau galėti pasigirti, kad bendravau su ambasada (t.y. patyriau daug nuotykių), bet... pritrūko tam laiko. Per agentūras vizas galima darytis ir darytis, nei užsiregistruot, nei atsiimt neužtruko ilgiau kaip 5 min. 
Nežinau, kur dingo visas kitas laikas, nes daiktams pakuotis turėjau 25 min. Pamiršau tik lūpdažį. Gaila, bet jo mano vaidinamai mergiotei reikia labiausiai.

(va dabar, šią akimirką)
Pradėjau skaityti scenarijų. Geriau neskaityti. Vanduo, šąlantis į širdį mano delne?.. Režisierei labai patinka Š. Bartas ir ji pabrėžia, kad filmas bus meniškas, poetiškas, "kaip Barto". Scenarijaus pradžioje tradiciškai surašyti vaidmenys: dauguma veikėjų "cinema-addicts", melomanai, estetai (!). Nenoriu būti skeptikas - juk taip gražu Piteryje, - bet ar filmo meninė kokybė didesnė, jei veikėjai menininkai?
Dar galiu pridurti, kad mano romantinė linija (pasirodo, ji pagrindinė filmo linija) manęs neįtikina, bet ar gali įsakyti herojės širdžiai?

(kažkada prieš tai)
Plackarte paaugliukės tėtį užsipuolė kelios moterys - kodėl gi jis mano kurpinės neužkelia į viršų. Pasimetęs tėtis puolė tą kuprinę iš manęs atiminėti. Visi kalbėjo rusiškai, man neliko nieko kito, kaip tik sustabdyti šėlsmą su „adnu minutku“ ir „spasiba“, kad spėčiau nors šį tą iš jos išsitraukti.
Palaukiau, kol jis liūdnas išeis, palikęs vagone dukrą, nusikėliau kuprinę, susitvarkiau ir ją vėl užsikėliau.
Taip kažkaip susidraugavau su moterimi, skaitančia „National Geographic“. Dabar mes suokalbiškai šypsomės, kai netolimas kaimynas Volodia ir jo bendražygės ką iškrečia.
Volodia. Iš pradžių jis buvo labai gražus ir pasitempęs. Viena ranka laikydamasis už traukinio durų, persisvėręs laukan šaukė: „Brangieji! Iki kito pasimatymo!", aišku, rusiškai. Moterys verkė.
Tada jie išsitraukė agurkus, pomidorus ir dešrą, ir aš ėmiau dairytis – nagi kada vagonas ims gerti (ironiška, vienintelis skysčių šaltinis, kurį pati prisiminiau prigriebti, yra alaus skardinė). Nespėjau nė susivokti, nė butelio pamatyti, o Volodia jau girtas ir su tapkėm.
Panašu, kad linksmybių čia nenusimato, tad toliau sau mokysiuos eilėraštį.

Ну, целуй меня, целуй,
Хоть до крови, хоть до боли.
Не в ладу с холодной волей 
Кипяток сердечных струй

Опрокинутая кружка
Средь веселых не для нас.
Понимай, моя подружка,
На земле живут лишь раз!

Оглядись спокойным взором,
Посмотри: во мгле сырой
Месяц, словно желтый ворон,
Кружит, вьется над землей.

Ну, целуй же! Так хочу я.
Песню тлен пропел и мне.
Видно, смерть мою почуял
Тот, кто вьется в вышине.

Увядающая сила!
Умирать - так умирать!
До кончины губы милой
Я хотел бы целовать.

Чтоб все время в синих дремах,
Не стыдясь и не тая,
В нежном шелесте черемух
Раздавалось: "Я твоя".

И чтоб свет над полной кружкой
Легкой пеной не погас -
Пей и пой, моя подружка:
На земле живут лишь раз!


22.00
Eilėraštį mokytis labai sunku. Išmokau „nu ciluj minia ciluj, chot do krovi, chot do boli“, nes labai aiškus konceptas. 
Rusiukė paauglė, kurį laiką paspoksojusi į „Meistrą ir Margaritą“ su klaikiu viršeliu, pavargo ir ėmė į mane nedrąsiai dirsčioti, - sėdėjau ant jos loviūkštės. Savo ruožtu puoliau laužyti galvą, kaip čia taisyklingiau sudėliojus „pasakyk, kada norėsi klotis lovą“. Sukūriau tris sakinio variantus, rinkausi, rinkausi...
- Gde u nas restoran?! - išdidžiai paklausiau kelionės palydovo.
Labai laukiu, kada restoranas prisipildys išprotėjusių rusų, bet kol kas čia tik palydovės ir du vyriškiai, jaunesnis baisiai meilikauja vyresniam, aišku – verslo ryšiai. Žinau, kad nuotykių banga plūsteltų stipriau, jei nežiūrėčiau į kompiuterį ir išsiimčiau ausines iš ausų. Bet aš irgi ne maniakė.

Не в ладу с холодной волей...


(dabar dabar)
Skaitau toliau. Marta Vilniuje eina su draugais į paštą ir pasakoja jiems savo nuotykius. Tuo metu mes vieni kitus fotografuojame, išeina tokia gabaliukinė istorija. Jau matau Rūtą, kiekviename kadre veidą prisidengusią iškeltu delnu.

(anksčiau)
Šypsausi švieslentei "Vilnius - S.Peterburg" ir oda šiurpsta. Turbūt dėl to, kad krikštamotė reikiamu metu man išvertė "Leningrad - Amsterdam" ir dėl to, kad ji vogė grietinę Rusijos gilumose. 

Eilėraščio dar nemoku.

Comments

Popular posts from this blog

Kai gyveni kaip pabėgėlis, laikaisi labai keistos dietos

... tikina vienoje savo dainų "Refugee All Stars". - Ar aš panašus į beždžionę? - klausia grupės lyderis ir po nejaukios akimirkos paaiškina: - Afrikoje gyvena beždžionių, babuinų ir (dar kažko) . Beždžionės nedidelės ir ne itin stiprios. Babuinai gerokai didesni ir stipresni, jiems nugalėti beždžionę - vieni niekai. Įsivaizduokite - beždžionė prisirenka gėrybių, susikrauna jas savo gūžtoje. Ateina stipresnis babuinas ir atima visas gėrybes. Ar tai teisinga? -E/No/Je, - šaukia klausytojai. - Ne ne ne ne ne! Tai labai neteisinga. Ir toliau dainuoja groja šoka regį. Pamaniau, kad man muzika, jau po kokybės vertinimo, patinka, jei pasižymi bent vienu iš dviejų aspektų - stebina arba yra labai nuoširdi. Tai regis manęs visai nestebina. /galėtų tuo ir baigtis, bet rašau toliau/ Užsiminiau apie šį vasario pradžioje vykusį koncertą dėl dviejų priežasčių: šiaip jau  "Refugee All Stars"  yra šaunuoliai. Kita priežastis, tikroji, - anuos sakinukus pasirašiau iš

Aštuoni mylintys vyrai

O po to nustojo lyti. Suėmiau kartono dėžės kraštą, užsimečiau ant riešo maišą su kibiru ir išstūmiau dviratį pro lauko duris. Pastaruoju metu susiduriu su situacijomis, kurios nenutiktų moteriai ilgu paltu ir aukštakulniais, bet man nutinka, nors pagaliau turiu paltą ir net batus. Man nutinka statybos, santechnika, gobelenai, difuzoriai, sifonai, išoriniai blokai, žarnelės, varžų matavimai, įsigijimai ir pardavimai. Ar aš mėgstu šiuos dalykus? Ne, visi žino, kad mėgstu tik apelsinų džemą ant bagetės riekių ir literatūrą. Ar aš žinau, ką anie žodžiai reiškia? Nutuokiu, po šimts perkūnų. Ar tai lengvina mano gyvenimą? Vaikyti! Aš nekalbu apie darbą, jei kam galėjo šauti mintis. Aš kalbu apie spalvingą savo asmeninį gyvenimą. Nesakysiu, kiek kartų pastarąjį mėnesį krausčiausi, bet akylas skaitytojas pats gali įtarti. Žmonės kalba, kad toks mano būdas, tačiau aš kaltinčiau aplinkybes - tas pačias, kurios pagaliau man priminė apie rašymą iš malonumo. Kiti tai pavadintų skyrybomis, b

pop-pop-pop-pop-pop-poooooop....

Norėčiau pasidalyti mintimis apie populiariąją muziką. Esate ją girdėję?  Iki šiandien su dabartine pop muzika man teko susidurti sykį - kai aptikau  naujieną , kad populiariosios muzikos įrašų pardavimai perkopė krizę ir pirmą kartą nuo Britney Spears laikų (rodos, 1999 m.) - ūgtelėjo 0,3%. 1999 m. man buvo 12 metų ir aš labai nemėgau Britney Spears. Man, muzikos mokyklos auklėtinei, ji atrodė ne tik durna, bet ir bebalsė ("lažinuosi, kad neatskirtų tercijos nuo kvintos"). Vis dėlto aptikusi  minėtąją naujieną  ir ėmusi ją nagrinėti, ieškoti papildų ir kokios nors pridėtinės vertės lietuvių skaitytojui, pasiklausiau ir vargšę įrašų industriją ištempusių dainininkų muzikos, jei taip sutartinai tą garsą vadiname. Ir - kaip seniams pridera - nutariau, kad mano paauglystės muzika buvo geresnė. Tikiu, kad Tututės skaitovas nežino, kas yra 1D, t. y. "One Direction". Ir ačiū dievui, sakau, žvalgydamasi nuo rūpesčio suplėkusiomis akimis. Industrijos gelbėtoją Adel